Marka Bilinirliği Nedir?
Marka bilinirliği, marka farkındalığı olarak da isimlendirilir. Bir markanın tüketiciler tarafından ne kadar ve nasıl tanındığını ölçen bir ölçümdür. Bu gösterge, şirketlerin tüketiciler tarafından sattıkları ürünlerle nasıl ilişkilendirildiğini analiz etmek için kullanılır. Marka bilinirliğini artırmanın amacı, bir markaya ün kazandırmak, kamuoyunda olumlu bir şekilde hatırlanmak ve ondan rekabet avantajı elde etmektir. Marka bilinirliği, işletmenizin yüksek düzeyde tanınması için yeterli olmasa da güvenilirliğin test edilmesi ve artırılması açısından son derece önemlidir.
Marka Bilinirliği Neden Önemli?
Marka bilinirliği ve önemi konusunda şunları söyleyebiliriz:
Güven Oluşturur
Günümüzde tüketiciler, satın alma yapmadan önce bir yöntem olarak araştırmaya ve başkalarının görüşlerine her zamankinden daha fazla güveniyorlar. Bu nedenle markaya güven her şeydir. Bir tüketici markanızla bir kez bağlantı kurduğunda, daha sonraki satın alma işlemlerini fazla düşünmeden yapma olasılıkları daha yüksektir. Bu, güven ve sadakat arasında bir köprü kurar ve müşterileri elde tutmak daha kolaydır.
Bağlantı Oluşturur
Marka bilinci, markayı müşterinin zihninde kalıcı kılar. Eylemleri ve ürünleri belirli markalarla ilişkilendirir, bilinçsizce onları bu ürünleri adlandıran ortak kelimeler yerine marka adını kullanmaya motive eder.
Marka Değeri Oluşturur
Tüketici deneyimleri ve markanın genel algısı tarafından belirlenen bir değeri tanımlar. Olumlu deneyimler olumlu marka değeri yaratırken olumsuz algılar ve deneyimler olumsuz marka değeri yaratır. Bu nedenle, müşterilerinizi markanızla olumlu deneyimler paylaşmaya teşvik etmeniz önemlidir.
Marka Bilinirliği Nasıl Artırılır?
Markanızın bir insan olduğunu düşünelim. İnsanlar onun hakkında ne bilmek ister? Genel olarak, hobileri, tutkuları, duyguları, neyi sevip neyi sevmediğinizi bilmek isterler. İçeriğinizi daha kişisel bir yere yönlendirerek, hedef kitleniz üzerinde bir etki yaratarak, marka bilinirliği elde edebilirsiniz. Çünkü markanızın imajını satış yapan bir şirketten daha fazlası olarak tanımlayacaksınız.
İnsanlarla sadece satış yapmak istediğimizde bağlantı kurmaya çalışırsak, markamızı iyi niyetli bir işten öteye taşımayacağız. Marka bilinirliğinizi artırmak için onu sosyal hale getirmeniz gerekir. Ürününüz ya da hizmetinizle ilgili olması gerekmeyen şeyleri sosyal medyada yayınlayın. Hedef kitlenizle düzenli olarak etkileşim kurun, onlara sorular sorun, gönderilere yorum yapın ya da beğendiğiniz içeriği paylaşın.